وزیر بهداشت: 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش مجله تصویری، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شده اند که در بعضی استان ها پوشش واکسیناسیون بالای 90 درصد اجرا شده است.

وزیر بهداشت: 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش مجله تصویری، بهرام عین اللهی ظهر آدینه در حاشیه سفر به شهرستان خاتم در جمع مجله تصویری گفت: شعار دولت سیزدهم، خدمتگذاری و حرکت جهادی در منطقه ها محروم است و امیدواریم دولت با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، اولویت به منطقه ها محروم بیشتر داده گردد .

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا ادامه داد: با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال ابتلا به امیکرون و هر سویه دیگری از این ویروس بسیار کم است.

عین اللهی با اشاره به اینکه 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند، اضافه نمود: بعلاوه 89 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان یزد دوز اول و 76 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

وی با شاره به شرایط وخیم کرونا و شیوع امیکرون در دنیا ادامه داد: در کشور ما علیرغم مشاهده بعضی موارد مشکوک و آزمایش های اجرا شده، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه نو کرونا اعلام نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: انتشار خیلی سریع و پایین بودن مرگ و میر از ویژگی های این ویروس است و همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی ها از راه های پیشگیری به شمار می آید که با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال ابتلا به ا میکرون و هر نوع دیگری از این ویروس بسیار کم است.

عین اللهی با اشاره به شرایط دارو اضافه نمود: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی شرایط دارو رصد می نماید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح نمود: سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم و با کوشش دوستان نواقص در بعضی از داروهای خاص رفع خواهد شد.

وی بعلاوه به شرایط گردشگری سلامت در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: از نظر پزشکی در کشور شرایط ممتازی را دارا هستیم و بسیاری از کشورها علاقه مند هستند بیمارانشان در کشور ما درمان شوند که این افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید که توانسته متخصصان و پزشکانی حاذق را تربیت کند.

عین اللهی از توسعه گردشگری سلامت به عنوان یکی از اهداف بسیار بزرگ دولت سیزدهم نام برد و ادامه داد: استان یزد از نظر اندازه پزشک در کشور ممتاز است و از نظر نسبت پزشک به جمعیت در کشور رتبه اول را دارا است که این موضوع نشان از پتانسیل بالای استان در پذیرش بیماران داخلی و بعلاوه بیماران خارج از کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر بهداشت: 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید