هدف از این طرح، پر کردن 170 هزار موقعیت شغلی خالی است

به گزارش مجله تصویری و به نقل از رادیو کانادا، روز سه شنبه 30 نوامبر، فرانسوا لوگو، نخست وزیر استان کبک، از شروع اجرای یک برنامه یاری هزینه و بورس به ارزش 3.9 میلیارد دلار طی پنج سال آینده اطلاع داد. هدف از آن یاری به شهروندان برای یادگیری مهارت های تازه و پر کردن بیش از 170 هزار موقعیت شغل خالی در بخش های حساس و کلیدی اقتصاد استان است.

هدف از این طرح، پر کردن 170 هزار موقعیت شغلی خالی است

این طرح که تحت عنوان عملیات نیروی کار ارائه شده، تامین نیروی کار برای مشاغل اساسی و راهبردی استان را در شش بخش سلامت و درمان، آموزش، مهندسی، خدمات نگهداری بچه ها، فناوری اطلاعات و ساخت و ساز در اولویت قرار داده است.

از مجموع 170 هزار موقعیت شغل خالی که دولت کبک برای پر کردن آن ها کوشش می نماید، 60 هزار شغل از مشاغل اساسی از جمله در بخش های سلامت و آموزش و نگهداری بچه ها هستند. 110 هزار شغل دیگر که دولت لوگو آن ها را راهبردی خوانده، به بخش های فناوری اطلاعات، مهندسی و ساخت و ساز مربوط می شوند.

فرانسوا لوگو تاکید نمود در این طرح سرمایه گذاری بسیار بزرگی انجام شده چرا که حل مشکل کمبود نیروی کار از اولویت های دولت است.

از جمله تدابیری پیش بینی شده در این طرح این است که دولت کبک به هر فرد بیکار که مایل است در زمینه های مدنظر دولت آموزش حرفه ای ببیند یا مهارت های خود ارتقا بخشد، هر هفته 475 دلار (معادل حداقل حقوق) می پردازد.

منبع: خبرکانادا

به "هدف از این طرح، پر کردن 170 هزار موقعیت شغلی خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از این طرح، پر کردن 170 هزار موقعیت شغلی خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید