15 سال و سال های پیش رو؛ جایزه گردشگری برای فردا 2019

به گزارش مجله تصویری، مهلت ثبت نام در پانزدهمین دوره جایزه گردشگری برای فردا 2019 که از طریق شورای جهانی مسافرت و گردشگری (WTTC) برگزار می شود، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

15 سال و سال های پیش رو؛ جایزه گردشگری برای فردا 2019

شورای جهانی مسافرت و گردشگری (WTTC) از سازمان های مسافرتی و گردشگری در کشورهای مختلف آسیا درخواست می کند تا با ثبت نام در 15 سال و سال های پیش رو: جایزه گردشگری برای فردا 2019، دستاوردهای خود را در زمینه گردشگری پایدار به نمایش بگذارند. امسال، متقاضیان شرکت در این مسابقه می توانند در پنج مقوله با یکدیگر به رقابت بپردازند: تاثیر اجتماعی، همراهی با مقصد، اقدامات اقلیمی، تحول سازان و سرمایه گذاری روی انسان ها.

  • جایزه تاثیر اجتماعی به سازمانی اعطا می شود که در جهت ارتقای محلی که در آن مغشول فعالیت است و مردم آن، تلاش می کند.
  • جایزه همراهی با مقصد سازمان هایی را ارج می نهد که محلی را احیا می کند، آن را حفظ می کند و بر اعتبار آن می افزاید، سهامداران و سرمایه گذاران را دور هم جمع می کند و محصولی نو و مجذوب کننده می آفریند.
  • جایزه اقدامات اقلیمی تلاش می کند تا اقدامات نوآورانه ای که منجر به تغییر رفتار مهمانان و کارکنان، تغییر در سیاست یا استفاده از فناوری برای کاهش مقیاس و تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی می شود را شناسایی کند.
  • جایزه ی سرمایه گذاری روی انسان ها به سازمانی اعطا می شود که به عنوان یک کارفرمای مهیج، مجذوب کننده و عادل، از جایگاه رهبری در بخش برخوردار باشد.
  • جایزه تحول سازان که به تازگی به این فهرست جوایز اهدایی اضافه شده است، به سازمانی اعطا می شود که تحولی واقعی، مثبت و تاثیرگذار در حوزه موردنظر جایزه ایجاد کرده باشد؛ حوزه موردنظر جایزه در هر سال از طریق تعیین می شود و برای سال 2019، موضوع مبارزه با تجارت غیرقانونی حیوانات از طریق ایجاد یک گردشگری پایدار انتخاب شده است.

متقاضیان شرکت در این جایزه می توانند اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام را در سایت WTTC مطالعه کنند. فینافهرست های سال 2019 در ژانویه 2019 معرفی می شوند و برندگان نهایی در نشست جهانی WTTC در سال آینده، که روزهای سوم و چهارم آوریل در سویل اسپانیا برگزار می شود، معرفی خواهند شد. گلوریا گیوارا (Gloria Guevara)، رئیس و مدیرعامل WTTC، گفت:

طی 15 سال گذشته، برندگان گردشگری برای آینده، نقش رهبری را در طرح های نوآورانه گردشگری مسئول ایفا کرده اند و به عنوان معیاری بی چون وچرا در میان همتایان صنعتی خود به شمار می آیند.

به کنندگی از WTTC و اعضای آن، به همه سازمان های فعال در عرصه گردشگری پایدار که در این جایزه شرکت می کنند، خوش آمد می گویم. هدف این جایزه آموزش بیشتر دولت ها و بخش های عمومی و خصوصی از طریق ارج نهادن به دستاوردهای مهم آن ها است.

از زمان آغاز اعطای جوایز گردشگری برای فردا از طریق WTTC، در حدود 2450 متقاضی از 50 کشور در این برنامه ها شرکت کرده اند و از میان 186 فینافهرست، 62 سازمان که پیروز شده بودند مزیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی خود را در عرصه اقدامات گردشگری پایدار نسبت به دیگران به اثبات برسانند، به کسب عنوان های برتر نائل آمدند.

33 فینافهرست و 13 برنده، متعلق به قاره بزرگ آسیا بودند. در سال 2018، 69 سازمان از این منطقه برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند. آسیا که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین قاره جهان است، با چالش های بزرگی درباره گردشگری پایدار روبرو است. ولی، هتل ها، مقصدهای گردشگری و اپراتورهای آسیایی همچنان مسئولانه در تلاش برای محافظت از محیط طبیعی خود گام برمی دارند.

طی سال ها، ما شاهد برداشته شدن گام های کوچک و بزرگ در آسیا به سوی گردشگری پایدار بودیم؛ از نصب میکرو شبکه های انرژی خورشیدی در روستاهای دورافتاده هیاقتصادیا و محافظت از 300 هزار هکتار از صخره های مرجانی در آب های اندونزی گرفته تا ایجاد سبزترین فرودگاه جهان در هنگ کنگ؛ برندگان آسیایی، نقشی پیشگام در جهت رسیدن به مسافرت پایدار به عهده دارند.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com

به "15 سال و سال های پیش رو؛ جایزه گردشگری برای فردا 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 سال و سال های پیش رو؛ جایزه گردشگری برای فردا 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید