منظره صنعت گردشگری در سال 2022 میلادی

به گزارش مجله تصویری، ایسنا/ این خبر پیرامون منظره صنعت گردشگری در سال 2022 میلادی برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

منظره صنعت گردشگری در سال 2022 میلادی

پس از یک سال زیان های سنگین بالاخره نشانه هایی از بهبود در صنعت گردشگری دیده می گردد حتی در شرایطی که ظهور سویه امیکرون کووید-19 باعث شده که بعضی کشورها دوباره مرزهای خود را محدود نمایند. افزایش مقدار واکسیناسیون، تقاضای سرکوب شده و پس اندازهای انباشته به افزایش تقاضا برای گردشگری جهانی در سال 2021 یاری کرد، زیرا قرنطینه های سراسری کاهش یافت و کشورها محدودیت های مرزی را لغو کردند.

بهبودهای منطقه ای

براساس تحلیلی که به وسیله یک شرکت تحقیقاتی و خبری گردشگری (Skift) صورت گرفته بهبود گردشگری در منطقه ها مختلف نابرابر به جای مانده است.

تجزیه و تحلیل با استفاده از شاخصی با بیش از 50 مقیاس مختلف، بهبود را در مقایسه با جایی که صنعت گردشگری در سال 2019 قبل از همه گیری بود، در منطقه ها مختلف ارزیابی کرد. این مقیاس ها شامل جستجوهای سفر بعلاوه مقدار اشغال هتل، عایدی هر شب و کنسلی هاست.

ووتر گیرتس، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی پیرامون منظره صنعت گردشگری در سال 2022 میلادی گفت: آنچه ما دریافتیم این است که ارتباط بسیار قوی بین تعداد موارد نو کووید و بهبودی گردشگری وجود دارد.

وی اعلام کرد: وقتی موارد افزایش می یابد، مرزها بسته می شوند، قرنطینه های محلی اعمال می شوند و شاهد کاهش چشمگیر و فوری سفر هستیم.

به گفته این تحلیلگر، مرزهای کشورهای آمریکای شمالی مانند ایالات متحده و مکزیک گگردده به جای مانده اند و این به صنایع گردشگری آنها یاری نموده است. در مقابل، گیرتس با اشاره به رویکردی که کشورها در صورت شناسایی موارد معدودی، قرنطینه های گسترده، آزمایش های وسیع و محدودیت های سختگیرانه را اعمال می نمایند گفت: تا همین اواخر، راهبردهای کووید صفر در سراسر آسیا سفرها را ممنوع نموده بود.

در هفته های اخیر نیز کشورهای متعددی ازجمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و سنگاپور پس از نامگذاری سویه نو کووید-19، اُمیکرون به وسیله سازمان بهداشت جهانی که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد، اقدام به محدود کردن سفر از جنوب آفریقا کردند.

ضرر و زیان خطوط هوایی

طبق برآوردهای انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، خطوط هوایی در سال 2020 زیان خالص را گزارش کردند و انتظار می رود این فرایند در امسال نیز ادامه یابد.

انجمن تجارت هوانوردی در گزارشی که در ماه اکتبر منتشر شد، اظهار کرد: ممکن است این ضررها در امسال کاهش یابد.

به گفته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، انتظار می رود عایدی جهانی کیلومتر مسافری (RPK) در امسال افزایش یابد اما تنها به حدود 40 درصد از مقدار قبل از کووید برسد. RPK یک معیار صنعت هواپیمایی است که تعداد کیلومترهای پیموده شده به وسیله مسافران پولی را نشان می دهد.

رتبه بندی فیچ (رتبه بندی فیچ ارائه دهنده پیشرو رتبه بندی اعتبار، تفسیر و تحقیق برای بازارهای سرمایه جهانی است) پیش بینی های RPK جهانی خود را برای سالهای 2021 و 2022 کاهش داد و علت آن کاهش کمتر از حد انتظار در ترافیک بین المللی و محدودیت سفرهای تجاری است. این آژانس هشدار داد که شرایط عملیاتی خطوط هوایی با ظهور امیکرون بی ثبات خواهد بود.

فیچ در گزارش ماه نوامبر ابراز کرد: در حالیکه هنوز برای ارزیابی اثرات امیکرون خیلی زود است، موج نو عفونت ها و واکنش های سیاسی می تواند منجر به محدودیت های سفر و توقف یا کاهش موقت ترافیک مسافربری گردد.

یاتا می گوید: در سال آینده، آمریکای شمالی می تواند تنها منطقه ای باشد که خطوط هوایی در آن سودآور می شوند.

رزرو هتل

در کنار سودآوری خطوط هوایی، رزرو هتل نیز در سال 2021 به کندی بهبود یافته است. براساس داده های جمع آوری شده به وسیله سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، رزرو هتل در منطقه ها مختلف بسیار فرق دارد. اروپا کندترین فرایند بهبود را داشته است، بطوریکه رزرو هتل از ژانویه تا اکتبر امسال 70 درصد کمتر از مدت مشابه در سال 2019 قبل از همه گیری بود. براساس داده ها، خاورمیانه بطور قابل توجهی بهبود یافته است بطوریکه رزرو هتل از ژانویه تا اکتبر 2021 تنها 13 درصد کمتر از مدت مشابه در سال 2019 بود.

مایک تانسی، مدیر عامل رشد بازارهای گردشگری در شرکت مشاوره اکسنچر گفت: مقدار بالای واکسیناسیون هم زمان با فصول اوج سفر در اروپا، عامل اصلی بهبود در خاورمیانه بوده است، چون اروپا منبع اصلی بازدیدنمایندگان خاورمیانه است.

کشورهای خاورمیانه از نظر مقدار واکسیناسیون به راس رده بندی نزدیک هستند و این امر موجب شد که این منطقه در میان سریع ترین کشورها از افزایش سفر بهره مند گردد.

منظره سفر در سال 2022

در حالی که همه گیری به خاتمه نرسیده است، بعضی نسبت به رونق صنعت گردشگری خوش بین هستند.

چو پین آنگ، مدیرعامل آسیا در پورتال مسافرتی آنلاین اکسپدیا اعلام کرد: دولت ها اقدامات بسیار نویدبخشی برای احیای سفر انجام داده اند. وی به نمونه هایی از تایلند و مالزی اشاره نمود که در آنها اقداماتی برای امکان سفر بیشتر صورت گرفته است.

چو گفت: برای سال 2022، منظره بسیار مثبت تر است.

محققان سایت مسافرتی Booking.com در ماه آگوست بیش از 24 هزار بزرگسال را مورد آنالیز قرار دادند و در خصوص اهداف و اولویت های سفر آنان در سال 2022 سوال کردند.

نونو گوئریرو، مدیر منطقه ای جنوب آسیا و اقیانوسیه در Booking.com گفت: یکی از تفاوت های اصلی در نتیجه نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی سال گذشته مربوط به دورکاری بود.

وی اضافه کرد که بیشتر مسافران، حدود 59 درصد، تعطیلات کوتاه تری را انتخاب می نمایند، درصورتیکه بجای دورکاری در تعطیلات بتوانند بطور کامل از محل کار خود دور شوند.

گوریرو گفت: صنعت گردشگری همچنان تحت فشار قابل توجهی است، زیرا کشورها با شیوع مداوم کووید دست و پنجه نرم می نمایند اما نکته کلیدی این است که سفر برای زندگی مردم واجب است.

منبع: همگردی

به "منظره صنعت گردشگری در سال 2022 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره صنعت گردشگری در سال 2022 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید