سهمیه پارچه واحدهای فراوری ماسک متخلف قطع شد

به گزارش مجله تصویری، در این اطلاعیه به تصمیمات ستاد لجستیک مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت ثبت نام واحدهای تولیدکننده ماسک در سامانه جامع تجارت اشاره شده و گفته شده که علی رغم پیگیری ها و اخطارهای صادره از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر الزام به ثبت نام و دریافت نقش در سامانه مذکور توسط واحدهای تولیدکننده ماسک و عدم تمکین بعضی از واحدهای تولیدی، سهمیه مواد اولیه واحدهای خاطی قطع شده است.

سهمیه پارچه واحدهای فراوری ماسک متخلف قطع شد

بر اساس این اطلاعیه کلیه واحدهای مالی فعال در فرآیند تامین ماسک اعم از فراورینمایندگان مواد اولیه، ماسک و عوامل توزیع و عرضه مکلف به ثبت نام در سامانه و دریافت نقش و ثبت اطلاعات فراوری و توزیع خود هستند و این واحدها می توانند جهت آموزش ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به وسیله لینک https://www.ntsw.ir/DownloadFile.aspx?id=53 فایل راهنمای تصویری را دریافت نمایند.

همچنین در اطلاعیه سازمان حمایت تاکید شده که کلیه شرکت های فراورینماینده ماسک ملزم به تحویل کالا، مطابق سهمیه دریافتی مواد اولیه به مراکز مجاز معین شده و با رعایت قیمت مصوب هستند و در صورت تخطی و گزارش مغایر بویژه در فروش خارج از شبکه توزیع معین شده و با قیمت هایی بالاتر از نرخ مصوب اعلامی، ضمن قطع سهمیه و جایگزینی سایر واحدها، پیگیری پفراینده تخلفاتی آن ها توسط مراجع قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت قیمت ماسک در داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های اینترنتی باید 1300 تومان و در سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها ایستگاه های مترو و اتوبوس 1500 تومان باشد، اما مشاهدات میدانی هم نشان می دهد حداقل قیمت ماسک در داروخانه ها معمولاً 2000 تومان است و حتی 2500 و 3000 تومان هم فروخته می گردد. البته وزارت صمت اواخر تیر ماه وعده داده بود که با سیستمی شدن فرآیند فراوری و توزیع ماسک، اگر تخلف هر یک از شبکه های فراوری و توزیع احراز گردد، سهمیه مواد اولیه آنها قطع می گردد که این فرایند می تواند مانع از گران فروشی ماسک گردد. البته درباره علت رعایت نشدن نرخ مصوب ماسک در داروخانه ها، نایب رئیس انجمن داروسازان تهران هم گفته که ماسک سه لایه پرستاری صنعتی با قیمت مصوب دولتی در داروخانه ها پیدا نمی گردد، اما همان برندهایی که ماسک صنعتی فراوری می نمایند، اقلام شان در بازار آزاد به وفور یافت می گردد که این ماسک ها را بدون فاکتور و با قیمت بالای 2000 تومان به داروخانه ارائه می نمایند.

در نهایت 13 مردادماه اعلام شد که همه واحدهای فراوری و توزیع ماسک موظفند فرایندهای مرتبط با فراوری یا عرضه ماسک را در سامانه جامع تجارت یا سامانه ussd ثبت نمایند و در غیر این صورت سهمیه مواد اولیه آن ها قطع خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "سهمیه پارچه واحدهای فراوری ماسک متخلف قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه پارچه واحدهای فراوری ماسک متخلف قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید