رزم حسینی: وابستگی به واردات نهاده های دامی، بی توجهی به امنیت غذایی است

به گزارش مجله تصویری، وزیر صمت گفت: وقتی زنجیره تامین نهاده های دامی وابستگی به خارج دارد، یعنی امنیت غذایی به عنوان یکی از شاخص های مهم ما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رزم حسینی: وابستگی به واردات نهاده های دامی، بی توجهی به امنیت غذایی است

به گزارش گروه مالی مجله تصویری، علیرضا رزم حسینی امروز در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی، گفت: نمی خواهم در اینجا نکات مثبت را در نظر نگیرم، اما وقتی زنجیره تأمین نهاده های دامی وابستگی به خارج دارد، یعنی امنیت غذایی به عنوان یکی از شاخص های مهم ما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وزیر صمت اضافه کرد: ما می توانیم قدرت مالی باشیم و پیشرفت ایجاد کنیم و ثمره آن، عزت، قدرت فرهنگی، داشتن نقش فعال در منطقه، حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی، حفظ نخبگان و دانشمندان و رضایتمندی مردم و انقلاب خواهد بود.

وی ادامه داد: حتی برای داشتن قدرت دفاعی، باید قدرت مالی داشته باشیم؛ بدون قدرت مالی نمی توانیم قدرت دفاعی داشته باشیم. فرهنگ دینی و اسلامی ما را مکلف به خلق ثروت نموده است.

رزم حسینی گفت: اگر 160 کشور را آنالیز کنیم می بینیم که تورم بالغ بر 150 کشور کمتر از 7 درصد است؛ پس چرا ما باید در این شرایط این گونه حرکت کنیم؟ چه اشکالی در کار ماست که نمی توانیم از قدرت مردم و سرمایه اجتماعی خود حداکثر استفاده را کنیم. نظام اسلامی ما پیروز به تأمین زیرساخت ها شد و حال در کمتر روستایی می بینیم که گاز، برق، اینترنت و … وجود نداشته باشد، اما چرا اقتصاد مردم و خانوار قوی نشد؟ چرا شغل هایی همچون صنعت فرش که روزی آوازه داشت و مردم را در روستا نگه داشته بود و از مهاجرت معکوس جلوگیری نموده بود امروز از بین رفته است؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رزم حسینی: وابستگی به واردات نهاده های دامی، بی توجهی به امنیت غذایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزم حسینی: وابستگی به واردات نهاده های دامی، بی توجهی به امنیت غذایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید