داروی فشار خون بالا

به گزارش مجله تصویری، از آن جایی که رژیم غذایی و ورزش به تنهایی نمی توانند سطوح فشار خون را در محدوده نرمال پایین بیاورند، داروهای ضد فشار خون تجویز می شوند. دیورتیک ها، مسدود کننده های کانال کلسیم و انواع داروهای دیگر به منظور

داروی فشار خون بالا

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

از آن جایی که رژیم غذایی و ورزش به تنهایی نمی توانند سطوح فشار خون را در محدوده نرمال پایین بیاورند، داروهای ضد فشار خون تجویز می شوند. دیورتیک ها، مسدود نماینده های کانال کلسیم و انواع داروهای دیگر به منظور کنترل فشار خون مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله اطلاعات بیشتری را در رابطه با این داروها، اثر بخشی آن ها، عوارض جانبی و غیره ارائه شده است.

مصرف داروی فشار خون حیاتی می باشد، به این علت که اگر فشار خون کنترل نشود، می تواند باعث بروز بیماری قلبی، حمله قلبی، سکته مغزی و غیره می شود. داروهای فشار خون باید فشار خون بیماران را به حداقل 140/90 میلی متر جیوه برساند. کارشناسان پزشکی این داروها را برای سلامتی بیشتر بیماران در نظر می گیرند. با این حال، بیمارانی که از دیابت رنج می برند، بیماران کلیوی و بعضی از انواع بیماری های زوال عقل اغلب احتیاج به فشار خون پایین تری دارند. در حالت ایده آل، فشار خون باید تا 120/80 میلی متر جیوه کاهش یابد.

اغلب یک داروی فشار خون بالا به منظور دستیابی به نتایج مطلوب کافی نیست. در چنین مواردی، پزشکان ترکیبی از داروهای فشار خون بالا را تجویز می نمایند. هر داروی اضافه می تواند فشار خون بیماران را تا حدود 5 - 10 میلی متر جیوه پایین آورد. تنظیم رژیم صحیح به منظور اطمینان از این که فشار خون بیماران در سطح مناسبی برای سن و بیماری آن ها واقع شده است، بسیار مهم است. این کار اغلب یک وظیفه آسان برای پزشک نیست، چون بسیاری از بیماران در حال حاضر از دیابت، افسردگی، یا اختلالات مربوط به سن رنج می برند و این در حال حاضر داروهایی را به همین منظور مصرف می نمایند. با این وجود، با لطف نوآوری های مدرن در داروسازی، پزشکان می توانند در حال حاضر جایگزین های مناسبی برای داروهای موجود تجویز نمایند که با داروهای فشار خون واکنش نشان ندهند.

امروزه تعدادی داروهای مربوط به فشار خون در بازار موجود است. پزشکان یک یا ترکیبی از چند دارو را بسته به احتیاج خاص بیماران تجویز می نمایند. در میان رایج ترین داروهای فشار خون مورد استفاده، مهار نماینده های ACE، آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسینII ، مسدود نماینده های آلفا، مسدود نماینده های بتا و مسدود نماینده های کانال کلسیم قرار دارند. در بسیاری موارد، پزشکان داروی دیورتیک را به منظور کاهش مقدار آب در بدن بیماران تجویز می نمایند.

داروهای فشار خون به تنها هرگز برای رسیدگی به فشار خون بالا کافی نیست. جهت کنترل فشار خون تغییر در شیوه زندگی هم ضروری می باشد. یک سبک زندگی بی تحرک باید به وسیله رژیم ورزشی منظم و یک رژیم غذایی ناسالم به وسیله رژیم غذایی سالم و منظم جایگزین شود.

منبع: راسخون

به "داروی فشار خون بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی فشار خون بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید