انتاریو در حال تست آمبولانس های هوایی فاقد سرنشین برای تحویل تجهیزات پزشکی است

به گزارش مجله تصویری، اگر در شهرهای عظیمی مانند تورنتو زندگی می کنید، احتمالا آمبولانس های زیادی را دیده اید که علیرغم آنکه در حال آژیر کشیدن هستند، در ترافیک گیر نموده اند. واقعیت تلخ این است که بسیاری از آمبولانس ها در شهرهای عظیم، به علت وجود ترافیک سنگین با تاخیر به صحنه حادثه می رسند. به همین علت است که در حال حاضر محققان در انتاریو مشغول انجام آزمایش بر روی پهپادهای بدون سرنشین برای انتقال تجهیزات پزشکی می باشند تا بدین طریق از ترافیک رهایی پیدا نمایند.

انتاریو در حال تست آمبولانس های هوایی فاقد سرنشین برای تحویل تجهیزات پزشکی است

به گزارش CTV News، محققان در سراسر انتاریو سعی نموده اند تشخیص دهند سریع ترین روش ارائه خدمات پزشکی در هنگام برقراری تماس با شماره 911 چیست. تا به امروز فقط طرح هواپیماهای بدون سرنشین که به طور آزمایشی در سراسر استان در حال اجراست، منجر به صرفه جویی در زمان شده است.

این پروژه های آزمایشی با تماس های ساختگی با شماره 911 آغاز شد که در آن یک آمبولانس و یک پهپاد به طور همزمان به محل حادثه فرستاده می شد. هر بار که این آزمایش به وسیله Peel Regional Paramedics انجام گرفت، پهپادها زودتر به صحنه حادثه می رسیدند.

خوشبختانه پهپادها قابلیت اجتناب از ترافیکی که آمبولانس ها با آن روبرو می شوند را دارند.

این پهپادهای آزمایشی می توانند با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پرواز نمایند و از همه شریان های ترافیکی که آمبولانس ها با آن روبرو می شوند در امان خواهند بود. حال سوال اینجاست که این پهپادها که به صحنه حادثه می رسند دقیقا چه کاری انجام خواهند داد؟

در حالی که این پهپادها قادر به حمل تکنسین های اورژانس نیستند، اما می توانند تجهیزات پزشکی مانند دستگاه شوک قلبی را با خود حمل نمایند. این هواپیماهای بدون سرنشین چند دقیقه زودتر از تیم های امدادی به محل می رسند و می توانند چنین تجهیزاتی را در موارد اورژانسی همانند ایست قلبی، به یکی از نزدیکان یا اطرافیان بیمار برسانند.

از آنجایی که استفاده از چنین دستگاه هایی آسان است، آنها می توانند قبل از رسیدن تیم پزشکی و آمبولانس، مورد استفاده قرار بگیرند. به گفته CTV همین چند دقیقه اضافی می تواند موجب نجات زندگی یک فرد به ویژه در زمان حملات قلبی باشد.

با اینکه انجام تحقیقات و آزمایشات بیشتر در تابستان امسال ادامه خواهد داشت، اما دکتر Sheldon Cheskes، متخصص طب اورژانس و محقق علوم بهداشتی در موسسه Sunnybrook Health Sciences گفت که او مطمئن است که در طول 18 ماه آینده، پهپادها به اسم بخشی از تیم امداد 911 در سراسر انتاریو وارد عمل خواهند شد.

امدادگران در شهر Renfrew در انتاریو قبلا این پهپادها را آزمایش نموده اند و اولین مرکز خدمات امدادی در کانادا هستند که تاییدیه مرکز حمل و نقل کانادا را برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در شرایط اضطراری پزشکی دریافت نموده اند.

پهپادها در حال حاضر برای ارائه خدمات مختلفی در کانادا مورد استفاده قرار می گیرند. در اوایل امسال در گزارشی اسم شد که از این هواپیماهای بدون سرنشین جهت ارسال مواد غذایی برای بومیان ساکن در جزیره ها استفاده شده است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "انتاریو در حال تست آمبولانس های هوایی فاقد سرنشین برای تحویل تجهیزات پزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتاریو در حال تست آمبولانس های هوایی فاقد سرنشین برای تحویل تجهیزات پزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید