مصالح ساختمانی

آثار منفی مصرف بیش از حد پروتئین

مصرف بیش از حد پروتئین می تواند عواقب جدی را بر سلامت انسان داشته باشد. در این مقاله شما با آثار پروتئین بیش از حد در رژیم روزانه ی غذایی خود آشنا خواهید شد.

1 آبان 1400

راهنمای سفر به کشور قبرس؛ کشوری با جاذبه هایی چشم نواز

قبرس از جمله کشورهایی بوده که با پدیده هایی بی نظیر همگان را انگشت به دهان نموده است. از سواحل دریای مدیترانه و زیبای این منطقه تا جنگل های سرسبز با کاج های سر به فلک کشیده که برای گردشگران حیرت آور بوده، همه و همه قبرس را از نظر گردشگری بی مثال نموده اند....

22 مرداد 1400

انواع تیر در ساختمان سازی

تیر ساختمانی عموما اجزایی از ساختمان هستند که به صورت افقی یا شیبدار در سازه قرار گرفته و بارهایی که به صورت قائم بر محور آن ها قرار می گیرند را به تکیه گاه که همان ستون می باشد، منتقل می کنند.

4 تیر 1400

قلعه نودوز یا نقدوز؛ از قلعه های تاریخی منطقه ارسباران، عکس

قلعه نودوز یا نقدوز که به قلعه داغ نیز معروف است یکی از قلعه های تاریخی منطقه ارسباران است که در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر اهر در روستای نقدوز محلی بین اهر و مشگین شهر و در گردنه ای معروف به نودوز برفراز قله کوهی مرتفع، مشرف بر رودخانه اهرچای واقع شده است....

2 اسفند 1399

لیدوکائین چیست؟ (استفاده از اسپری لیدوکائین برای دیرانزالی)

لیدوکائین (Lidocain) نوعی داروی بی حس کننده است که در مواردی مثل دندانپزشکی کاربرد دارد. از اسپری لیدوکائین برای دیرانزالی استفاده می شود.

10 آذر 1399

سفری به شهرستان سقز و مناطق گردشگری آن

شهرستان سقز یکی از شهرستان های استان کردستان از نظر جغرافیایی در 46 درجه و 16 دقیقه درازای خاوری و 36 درجه و 14 دقیقه پهنای شمالی و در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع است.

29 مهر 1399