51 ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا

به گزارش مجله تصویری، تزیین هندوانه یلدا با روش های ساده و خلاقانه و فانتزی حال و هوای چیدمان سفره شب یلدا را متفاوت می نمایند. تزئین میوه و هندوانه مخصوص شب یلدا را بلد هستید؟ برترین ایده برای تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش چگونه است؟ اصلاً هندوانه و میوه شب یلدا را چگونه تزیین کنیم که جلوه بیشتری به میز شب یلدا ما ببخشند؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با مدل های نو و انواع آموزش تزیین هندوانه شب یلدا آشنا شوید.

51 ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا

1- تزیین هندوانه یلدا به شکل سبد

خوردن هندوانه در شب یلدا جزو آداب و رسوم شب یلدا محسوب می گردد. هندوانه جزو نمادها و خوراکی های سنتی شب یلدا است پس بهتر است آن را به شکل تزیین شده روی سفره شب یلدا بگذارید. یک ترفند تزیین هندوانه برای شب یلدا این است که پوست هندوانه را به شکل سبد برش بزنید. سپس تکه های هندوانه را با انواع میوه های مختلف مثل خربزه، انگور، توت فرنگ و هر میوه دیگری که دوست دارید، داخل این سبد قرار دهید.

می توانید برای شکل دادن به هندوانه ها از اسکوپ بستنی بهره ببرید و یا هندوانه ها را با استفاده از قالب های کوچک به صورت ستاره و قلب برش دهید و داخل سبد هندوانه ای تان بگذارید و این سبد زیبا را در میز یلدای خود قرار دهید.

2- تزیین هندوانه قاچ شده به شکل پیتزا

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب نماینده و پرطرفدار

با این آموزش تزیین هندوانه یلدا می توانید هندوانه هایتان را به شکل پیتزا تزئین کنید و با قرار دادن آن سر میز یلدا همه را شگفت زده کنید. این روش تزئین هندوانه یلدا برخلاف ظاهر هوس انگیزی که دارد، بسیار ساده است. برای این کار باید هندوانه را به صورت دایره ای تقریباً نازک برش بزنید.

سپس روی هندوانه را با میزانی خامه، توت فرنگی خرد شده، انگور، انواع توت و مغزهای مختلف آجیل شب یلدا تزیین کنید. در نهایت روی پیتزای هندوانه میزانی سس شکلات و کارامل بریزید و آن را برش دهید تا هر فرد بتواند به راحتی یک برش از آن را بردارد.

3- برترین تزیین هندوانه برای شب یلدا به صورت کیک

یکی از مجذوب نماینده ترین ایده ها برای تزیین خلاقانه و شیک هندوانه شب یلدا طراحی آن به شکل یک کیک چند طبقه است. ظاهر این هندوانه آن قدر مجذوب نماینده و باشکوه است که یک یلدای به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. برای تزئین هندوانه یلدا به صورت کیک باید هندوانه را به صورت دایره ای و با ضخامت بیشتر از 5 سانتی متر برش بزنید. برای کیک های هندوانه ای چند طبقه بهتر است طبقات بالایی را کمی کوچک تر از طبقه پایین در نظر بگیرید. سپس هندوانه ها را با استفاده از سیخ چوبی روی هم قرار دهید تا محکم شوند.

برای تزئین هندوانه به شکل کیک معمولاً دو روش وجود دارد. می توانید سطح هندوانه را با استفاده از خامه بپوشانید و بعد آن را تزئین کنید. روش بعدی این است که بدون استفاده از خامه کیک قرمز و مجذوب نمایندهتان را با انواع میوه ها تزئین نمایید. برای تزئین کیک هندوانه ای می توانید از انواع توت، برش های توت فرنگی، پرتقال، کیوی، انگور، آناناس، موز و هر میوه ای که در دسترس دارید، بهره ببرید.

برای این که میوه ها به خوبی روی هندوانه محکم شوند، بهتر است از خلال دندان بهره ببرید. قرار دادن چند برگ نعنای تازه روی کیک هندوانه ای نیز می تواند جلوه فوق العاده زیبایی به آن ببخشد.

4- ایده مجذوب نماینده برای تزیین هندوانه شب یلدا به صورت ظرف میوه

یکی دیگر از روش های تزیین هندوانه ساده و شیک برای یلدا این است که از پوست هندوانه به جای ظرف میوه بهره ببرید. برای این کار باید هندوانه را از عرض آن به دو بخش مساوی تقسیم کنید. می توانید لبه های پوست هندوانه را به صورت زیگزاگ برش دهید تا ظاهر مجذوب نماینده تری پیدا کند.

سپس داخل پوست هندوانه را خالی کنید. می توانید از این پوست هندوانه به عنوان ظرف میوه برای تکه های هندوانه با ترکیب میوه های دیگر بهره ببرید و آن را روی میز شب یلدای 1400 قرار دهید.

5- تزیین هندوانه ساده و شیک با استفاده از چوب بستنی

یک ترفند و ایده برای تزئین هندوانه شب یلدا این است که برش های هندوانه را به شکل بستنی چوبی درآورید و آن را در میز یلدای سال جاری خود بگذارید. برای این کار باید هندوانه را با پوست به صورت برش های مثلثی شکل برش بزنید. سپس یک چوب بستنی در قسمت پوست هندوانه فرو کنید تا شبیه به بستنی گردد. حالا می توانید این هندوانه ها را داخل یک دیس بزرگ بچینید و روی میز یلدا قرار دهید تا هر نفر یک برش از آن را میل کند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید شب یلدا هندوانه بخورند؟

6- تزئین هندوانه یلدا به شکل درخت کریسمس

از آن جایی که شب یلدا نزدیک به کریسمس است، می توانید هندوانه های یلدای سال جاری خود را به شکل درخت کریسمس تزئین کنید. برای این کار باید هندوانه ها را درست مثل شکل به صورت مثلثی برش بزنید. سپس می توانید روی هر کدام از این درخت های کریسمس هندوانه ای را با استفاده از خامه، شکلات آب شده، اسمارتیز و انواع توت و انگور تزئین کنید.

روی قسمت بالای درخت کریسمس هندوانه ای نیز می توانید یک ستاره نصب کنید. برای این کار بهتر است با پوست لیمو یا پرتقال شکل ستاره را برش بزنید و روی نوک درخت تان قرار دهید.

7- تزیین هندوانه برای مهمان در ظرف

برای تزیین هندوانه قاچ شده می توانید آن ها را به شیوه ای زیبا و خاص برش بزنید و داخل ظرف بچینید. یکی از برترین انواع تزیین هندوانه شب چله این است که هندوانه را داخل ظرف میوه به همراه میوه های رنگارنگ بچینید. این کار موجب می گردد تا ظرف میوه شما جلوه بیشتری پیدا کند و درست شبیه به یک اثر هنری گردد.

8- آموزش تزیین هندوانه یلدا با قالب

یکی از ساده ترین روش ها برای تزئین هندوانه مخصوص شب یلدا این است که آن ها را با استفاده از قالب های فلزی ستاره ای و قلبی شکل برش بزنید و داخل ظرف قرار دهید. می توانید برای این کار از قالب هایی با سایزهای مختلف بهره ببرید. در این روش بهتر است به جای مانده برش های هندوانه را میکس کنید و به صورت آب هندوانه میل نمایید.

9- تزیین هندوانه یلدا به شکل کوسه

اگر برای میوه آرایی شب یلدا کمی خلاقیت به خرج دهید و وقت بگذارید، می توانید هندوانه را به شکل های شگفت انگیزی مثل طاووس، کوسه، نهنگ و … تزئین نمایید. یکی از ایده های کاربردی و دوست داشتنی برای میوه آرایی شب چله این است که پوست هندوانه را به صورت یک کوسه با دهانی باز طراحی کنید.

برای این کار ابتدا باید بخش زیرین هندوانه را طوری برش بزنید که به راحتی روی زمین قرار بگیرد. سپس هندوانه را تقریباً به زاویه 60 تا 70 درجه برش بزنید. داخل هندوانه را با استفاده از قاشق یا اسکوپ بستنی تخلیه کنید. لبه های پوست هندوانه را به صورت دندان ببرید. در پایان می توانید تکه های هندوانه و انواع میوه را داخل هندوانه قرار دهید.

10- تزئین هندوانه یلدا با حکاکی روی پوست آن

حکاکی روی پوست هندوانه یک هنر چشم نواز و زیبا است که معمولاً تنها افرادی که دستی بر هنر داشته باشند، از پس آن برمی آیند. اگر نگاهی به چند فیلم تزیین هندوانه شب یلدا به شیوه حکاکی بیندازید متوجه می شوید که در این روش با استفاده از ابزارهایی مخصوص پوست هندوانه و گاهی اوقات خود هندوانه را برش می دهند و آن را به شکل گل و یا طرح های مختلف درمی آورند.

11- تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش

تزیین هندوانه شب یلدا با تور یا روبان برترین ایده برای جلوه بخشیدن به هندوانه سالم و برش نخورده است. معمولاً برای تزئین هندوانه مخصوص عروس نیز از هندوانه برش نخورده استفاده می نمایند. برای تزئین این هندوانه می توانید تور و روبان را با گره و یا میزان کمی چسب گرمایی روی پوست هندوانه بچسبانید و آن را به شکلی که دوست دارید تزئین کنید.

12- تزئین هندوانه یلدا با شکلات

یکی از روش های مجذوب نماینده و خوشمزه برای تزئین هندوانه شب یلدا این است که آن ها را به صورتی کاملاً متفاوت و درست شبیه به شیرینی های کوچک شکلاتی تزیین کنید. برای درست کردن این هندوانه های خوشمزه ابتدا باید هندوانه ها را به قطعات کوچک مربعی تقسیم کنید. شما می توانید هندوانه ها را با یاری قالب های شیرینی پزی به هر شکلی که دوست دارید خرد کنید.

سپس شکلات را به روش بن ماری آب کنید و به آرامی هندوانه را تا نیمه آن داخل شکلات فرو ببرید. قبل از این که شکلات خشک گردد روی هندوانه ها میزانی پودر نارگیل یا ترافل رنگی بریزید و سپس در یخچال قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. حالا می توانید هندوانه های شکلاتی یلدا را داخل یک ظرف مناسب بچینید و از مهمان های خود پذیرایی کنید.

13- عکس های تزیین حرفه ای هندوانه شب یلدا 1400

در این مقاله با آموزش تزیین هندوانه یلدا به روش های مختلف آشنا شدید. تزئین میوه و هندوانه شب یلدا کار مجذوب نمایندهی است. برای این کار تنها باید خلاقانه تر فکر کنید و کمی وقت بگذارید. سپس می توانید هندوانه شب یلدا تزئین شده را روی میز یلدای سال جاریتان قرار دهید و از اثر هنری که خودتان خلق نموده اید لذت ببرید. در ادامه مدل های مختلف تزیین هندوانه شب یلدا را دیدن کنید. در پایان به سوالاتی که در خصوص تزیین هندوانه شب یلدا دارید پاسخ داده ایم.

سوالات متداول

آیا می توان برای تزئین هندوانه یلدا از پوست هندوانه به جای ظرف میوه استفاده کرد؟

بله شما می توانید برای تزئین هندوانه یلدا با برش دادن هندوانه و تخلیه داخل آن از پوست هندوانه به جای ظرف میوه بهره ببرید.

برای تزئین هندوانه یلدا به شکل کیک از چه چیزهایی استفاده می گردد؟

برای تزیین هندوانه یلدایی به شکل کیک می توانید از خامه، شکلات و انواع میوه ها بهره ببرید.

نوشته های مرتبط

چرا باید شب یلدا هندوانه بخوریم و فلسفه آن چیست؟

چند ایده یلدایی | 30 ایده تزیین سفره و چیدمان شب یلدا

همه چیز درباره 13 تا از خوراکی ها و نمادهای شب یلدا

برق انداختن و تمیز کردن سینک ظرفشویی با چند روش ساده

منبع: افق کوروش

به "51 ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "51 ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید