1410 شرکت دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع در فراوری تجهیزات پیشرفته فعالیت می نمایند

به گزارش مجله تصویری، یکی از مهم ترین احتیاج های صنایع کشور، تجهیزات پیشرفته و ماشین آلات صنعتی است، احتیاجی که شرکت های دانش بنیان با دانش و نواوری سازندگان داخلی تامینش می نمایند.

1410 شرکت دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع در فراوری تجهیزات پیشرفته فعالیت می نمایند

به گزارش گروه دانشگاه مجله تصویری، ویروس کرونا، اگرچه هنوز در میان ما حضور دارد، اما با توسعه فناوری های حوزه سلامت، به تدریج و بسیار آهسته، کم رنگ می گردد، اما همچنان بسیاری از حوزه ها از جمله فراوری در عرصه صنعت را تحت تاثیر قرار داده است. با بهبود فرایند فعالیت شرکت های فناور در سراسر جهان و رونق فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق، زمینه برای رشد بازار داخلی و جهانی فراوریات صنعتی فراهم شد.

تجزیه و تحلیل دقیق بازار جهانی ماشین آلات صنعتی در صنعت و بهترین شرکت ها را از فرایند رو به رشد این صنعت تا سال 2027 حکایت دارد. مقدار بازار جهانی ماشین آلات صنعتی 6 میلیارد دلار بود و انتظار می رود تا خاتمه سال 2027 به بیش از 8 میلیارد دلار برسد.

بعضی از معیار های بازار در گزارش های جهانی نشان می دهد که آخرین بینش های بازار، فرصت های رشد فزاینده، راهبرد های تجاری و برنامه های رشد اتخاذ شده به وسیله بازیگران اصلی از پویایی بازار فعلی خبر می دهد.

رشد شرکت های دانش بنیان فراوری نماینده تجهیزات و ماشین آلات

در حال حاضر 1410 شرکت دانش بنیان فراورینماینده تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در کشور، احتیاج صنایع را با محصولات ایران ساخت تامین می نمایند. صنایع بالادستی نفت و گاز، الکترونیک، مکانیک و بسیاری از حوزه های دیگر به تجهیزات و ماشین آلات صنعتی احتیاجی مبرم دارند و این در حالی است که بسیاری از این تجهیزات به علت تحریم های ظالمانه علیه کشورمان با موانعی بسیاری در راستا واردات و تامین روبه رو هستند.

از سوی دیگر به علت پیچیدگی ساخت و پیشرفته بودن فناوری، دانش این تجهیزات در اختیار فناوران کشورمان قرار نمی گرفت؛ اما شرکت های دانش بنیان داخلی توانستند این تجهیزات را ایران ساخت نمایند.

این تجهیزات که شمار آن ها از 130 هزار قطعه فراتر رفته است، شامل ابزارآلات بزرگ اتوماتیک و دستی و بعلاوه ماشین آلات در مقیاس کوچک و سایر قطعات صنعتی است. از جمله فراوریات دانش بنیان فعالان این صنعت می توان ماشین های برش کاری، سوراخ کاری، ژنراتور های سنگین، نوار نقاله و سایر تجهیزات الکتریکی بزرگ اشاره نمود. بعلاوه، پیچ ها، فنرها، شیرها، قطعات پنوماتیک و سایر تجهیزات اولیه صنعتی در شمار فراوریات فعالان این حوزه قرار دارند.

از میان 1410 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فراوری تجهیزات و. ماشین آلات صنعتی، بیش از 70 درصد از این شرکت ها در طبقه بندی فراوریی نوع یک دسته بندی شده و مابقی جزو فراوریی های نوع دو قرار دارند. بیش ترین تمرکز این شرکت ها در تهران استقرار دارند.

حمایت از فراوری ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته سازوکار توسعه اکوسیستم و بازار این حوزه را با ایجاد بستر تعامل و همکاری بین طرف های عرضه یعنی شرکت ها و طرف های تقاضا یعنی بخش های صنعتی و کلان، در دستور کار قرار داده است.

علاوه بر این حمایت، مهم ترین احتیاج این شرکت ها تامین مواد اولیه، حمایت های بازارسازی، حمایت های قانونی و تسهیلات اقتصادی است که مرکز امور شرکت های و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اعطاری تسهیلاتی، چون معافیت و تسهیلات گمرکی، معافیت اقتصادیاتی، استقرار شرکت ها، بیمه های بازرگانی و بیمه ای آن را مورد توجه قرار داده و سعی می نماید راستا فراوری و برطرف احتیاج ها از سر راه این شرکت ها برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "1410 شرکت دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع در فراوری تجهیزات پیشرفته فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1410 شرکت دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع در فراوری تجهیزات پیشرفته فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید