معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در فرانسه

به گزارش مجله تصویری، طبیعت گردی در فرانسه | Hiking in France

کشور فرانسه با کوه های آلپ، جنگل های انبوه و چشم اندازهای بی نظیرش، یکی از محبوب ترین مقاصد برای طبیعت دوستان به شمار می آید. مسیرهای طبیعت گردی در فرانسه از راه های طولانی و حرفه ای گرفته تا مسیرهایی که برای طبیعت گردان مبتدی نیز قابل انجام است، متنوع هستند. شما هم، اگر عاشق این سرگرمی هستید و قرار است به فرانسه سفر کنید، یادتان نرود که این کشور برایتان دیدنی های منحصر به فردی آماده نموده است. با خبرنگاران باشید تا به شما 10 مورد از برترین مسیرهای طبیعت گردی در فرانسه را معرفی کنیم.

معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در فرانسه

تور دو مون بلان | Tour du Mont Blanc

بهتر است که متن را با یکی از معروف ترین جهتهای طبیعت گردی در فرانسه و در مون بلان (TMB) آغاز کنیم. این جهت نمادین بسیار طولانی است که به 170 کیلومتر هم می رسد و در آن چشم میزانای بسیار جذابی از کشور فرانسه، انتظار شما را می کشند. اگر بخواهید کل جهت را طبیعت گردی کنید باید 10 روز وقت آزاد داشته باشید. جهت تو دو مون بلان از مرزهای ایتالیا و سوییس می گذرد و قبل از تمام شدن در فرانسه به طور کاملا مون بلان را دور می زند.

جهت کوهپیمایی لوبرون | Luberon mountain trails

طبیعت گردی در پارک منطقه ای لوبرون یک لذت خالص است. جهتهای پیاده روی از میان روستاهای زیبا و مرتفعی با منظره باغ های انگور، زیتون و سنگ های مشهور قرمز لوبرون می گذرد. اگر چه روستای Gordes معروف ترین روستا در منطقه است، اما روستای Roussillon به همان میزان شما را عاشق خود می نماید. این جهتها به طور کلی برای افراد با تمام توانایی ها عالی است و بهترین بخش این است که شما همه چیز را در این جهت می بینید: کلیساهای صد ساله تا غارهای پیش از تاریخ.

دون دو پیلا | Dune du Pilat

بلندترین تپه شنی در اروپا، اینجاست. دون دو پیلا در سواحل آتلانتیک فرانسه واقع شده و یک جاذبه طبیعی فوق العاده است. جهت طبیعت گردی این منطقه، راهی 3 کیلومتری است که نمای بسیار زیبایی رو به خلیج Arcachon دارد و یکی از بهترین دلایل طبیعت گردی در این جهت، بالا رفتن از تپه های شنی است (که البته چندان هم که به نظر می رسد، ساده نیست) که حس و حالی متفاوت را به شما ارائه می دهد.

سیرک گاوارنی | Cirque de Gavarnie

سیرک یخچالی (پهنه چال) گاوارنی در رشته کوه های پیرنه واقع شده است. سیرک یخچالی یک اصطلاح جغرافیایی است که به فرورفتگی بزرگ و گودال مانندی گفته می گردد که به وسیله یخ رود در دامنهٔ کوه بوجود می آیند (به وسیله یخچال های باستانی). سیرک گاوارنی یکی از بهترین نمونه های پهنه چال است که یکی از بزرگترین آبشارهای اروپا نیز در وسط آن قرار گرفته است. منظره ها اینجا واقعا غیر قابل توصیف هستند و اگر دلتان می خواهد درک خوبی داشته باشید، حتما خودتان باید طبیعت گردی در این جهت را تجربه کنید.

ژرژ دو وردون | Gorges du Verdon

ژرژ دو وردون، یک نقطه عالی در پروانس فرانسه است. آب های کریستالی فیروزه ای رنگ آن در کنار صخره های زیبا، این رودخانه را به یکی از بهترین مکان ها برای طبیعت گردی در فرانسه و شاید کل اروپا تبدیل نموده است. شما علاوه بر طبیعت گردی در جهتهای این منطقه، می توانید دوچرخه سواری کنید و یا در رودخانه به کایاک سواری مشغول شوید.

بام مدیترانه | The Mediterranean balcony

جهت مدیترانه ای که به بام کوت دازور (Balcony of the Côte dAzur) نیز معروف است، از منتون تا مارسی در طول جهت GR51 ادامه پیدا می نماید. این جهت از میان زیباترین منظره ها جنوبی فرانسه یعنی روستاهای مرتفع، جنگل های کاج ساحل و فلات هایی با منظره کوه، گذر می نماید. جهتهای دسترسی به این منطقه، نسبت به موقعیتی که شما دارید، فرق می نماید.

سواحل نرماندی | Normandy beaches

این منطقه از فرانسه که با تاریخ عجین شده، یکی از پر رفت و آمدترین نقاط توریستی در فرانسه است اما با این حال هنوز هم جذابیت خود را از دست نداده و شما می توانید یکی از بهترین طبیعت گردی های عمر خود را اینجا داشته باشید.

کوهستان ژورا | The Jura Mountains

این کوهستان به نظر می رسد که تا بی نهایت ادامه دارد اما باید بدانید که ژورا تا 250 کیلومتر طول داشته و در مرز فرانسه-سوییس قرار گرفته است. طبیعت گردی در فرانسه در کوهستان ژورا برای شما منظره ها جذابی از جمله آبشار، دریاچه، گلوگاه و روستاهای زیبا را به ارمغان خواهد آورد.

دره لوآر | Loire Valley

طبیعت گردی در لوآر به خاطر اینکه اینجا بیشتر به علت قلعه های افسانه ای و روستاهای جذابش معروف است، نادیده گرفته می گردد. جهت دره لوآر یک راه 3 کیلومتری است که چشم میزانای بی نظیر و هیجان انگیزی را برای شما فراهم نموده و شما در آن به معنای واقعی زندگی خواهید کرد. اگر طبیعت گرد حرفه ای هستید و می خواهید جهت طولانی تری را امتحان کنید، به جهت GR3 بروید که تقریبا می توان گفت جهت رودخانه لوآر را دنبال می نماید.

جهت مون سن میشل | Mont Saint Michel trail

مون سن میشل هم مانند جهت دره لوآر یکی از معروف ترین منطقه ها در کشور فرانسه می باشد که چند جهت مختلف را در خود جای داده است. با این حال جهت Pilgrims یکی از بهترین جهتهای طبیعت گردی در فرانسه است که البته برای طبیعت گردان مبتدی نیز مناسب می باشد. البته اگر بخواهید کل جهت مون سن میشل را طبیعت گردی کنید به چندین روز زمان احتیاج دارید و باید قدرت بدنی خوبی نیز داشته باشید.

جهت های پیرنه | High Pyrenean Trail

یکی دیگر از بهترین جهتهای طبیعت گردی در فرانسه را می توان قطعا جهت Haute Randonnée Pyrénéenne در کوه های پیرنه (HRP) دانست. این جهت یک راه کوهستانی بین آتلانتیک تا مدیترانه است که پوشش کل جهت زمان زیادی می خواهد به قدری که اگر بخواهید این جهت را کامل طی کنید، به 45 روز کامل احتیاج دارید. البته همانطور که تعیین است، سخت بودن این جهت به معنی آن است که منظره ها بکرتر و دست نخورده تری پیش رویتان خواهد بود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید