برترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند

به گزارش مجله تصویری، مسیرهای دوچرخه سواری در هند

هند کشوری مجذوب کننده و ترکیبی تماشایی از فرهنگ ها، سنت ها و چشم اندازهاست. این کشور به غیر از جاذبه های معروف مملوء از مقاصد ناشناخته است که بازدید از آن ها با ماشین امکان پذیر نیست پس دوچرخه سواری برترین راه برای گشت و گذار در چشم اندازهای متنوع و فرهنگ هند است. دوچرخه سواری نه تنها ارزان است بلکه هیچ آلودگی ای را هم به محیط زیست تحمیل نمی کند. تصور کنید در کنار چمنزارها، سواحل شگفت انگیز و رودخانه های پر پیچ و خم دوچرخه سواری می کنید و خنکای وزش باد، خستگی را از تن تان به در می برد. تجربه کشف نقاط تازه هند با دوچرخه با هیچ ماجراجویی دیگری قابل جایگزین نیست چون تعدادی از برترین مسیرهای دوچرخه سواری هند از میان چشم اندازهای مجذوب کننده می گذرد. چه می خواهید دوچرخه سواری کوتاه در شهرها داشته باشید و یا از استانی به استان دیگر بروید در هر دو صورت مسیرهای متنوعی برای دوچرخه سواری در هند وجود دارد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از برترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند را به شما معرفی کنیم.

برترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند

جهت شهر مونار تا آنایمالای، یکی از برترین جهتهای جنوب هند

این جهت 220 کیلومتری که به خوبی نشانه گذاری شده برترین جهت دوچرخه سواری در استان های تامیل نادو و کرالا ست. ماجراجویی از شهر مونار آغاز می گردد، از دهکده های پنهانی همانند مادوپتی، مارایور، آمارواتی می گذرد و در نهایت هم به تپه های آنایمالای در استان تامیل نادو منتهی می گردد. بعد از عبور از از کنار مزارع چای در دهکده کانتالور بوی عطرآگین چوب صندل سفید را به خوبی در فضا احساس می کنید چون در حال نزدیک شدن به مقصد بعدی یعنی مارایور هستید، جاییکه به جنگل های صندل سفید معروف است. روبرو شدن با عبادتگاه های زیبا یعنی وارد شهر پالانی شده اید در ادامه جهت در میان جنگل های سرسبز و انبوه پدال می زنید و به مقصد نهایی یعنی آنایمالای می رسید.

مسافت:210 کیلومتر

مدت:4 تا 5 روز

سطح دوچرخه سواری: آسان

جهت شهر بنگلور تا گوا، تجربه زیبایی طبیعت

جهت بنگلور تا گوا شما را به چشم اندازهای متفاوتی از استان های گوا و کارناتاکا می برد. این جهت طولانی 698 کیلومتری از استان شمالی به استان جنوبی می رسد و در نهایت به گوا ختم می گردد. مجهت ماجراجویی از شهر الکترونیکی هند یعنی بنگلور آغاز می گردد، بعد از مدتی دوچرخه سواری به شهر میراثی میسور می رسید. بعد از گشت و گذر در شهر و گذر از میراث غنی کارناتاکا وارد شهر هسن می شوید. مقصد بعدی تپه چیکماگالور است که به فراوری قهوه و چشم اندازهای تماشایی معروف است. در ادامه به گوکارنا، ایستگاه ساحلی می رسید و از دهکده های پنهان لوکاوالی و باناواسی گذر می کنید. جاده های خلوت و سواحل درخشان گوکارنا، جهت را به سمت آخرین مقصد یعنی گوا هموار می نمایند.

مسافت:698 کیلومتر

مدت: 11 تا 15 روز

سطح دوچرخه سواری: سخت

جهت شهر چنای تا پوندیچری، دوچرخه سواری در امتداد ساحل

این جهت ساحلی آسان یکی از محبوب ترین جهتهای دوچرخه سواری در هند است و از زیباترین بخش های استان تامیل نادو و پوندیچری می گذرد. دوچرخه سواری از شهر چنای آغاز می گردد و از مقاصدی مثل موتوکادو عبور می نماید تا در نهایت به سکونتگاه فرانسوی سابق یعنی پوندیچری برسد. در هنگام عبور از این جهت با تماشای آب های درخشان، درختان نخل و ماسه های سفید به وجد می آیید و می توانید از جاذبه هایی مثل موزه داکشیناچیترا و عبادتگاه موروندس وارار تماشا کنید. اگر دوست دارید دوچرخه سواری در این جهت را تجربه کنید باید در ماه های آبان تا بهمن راهی این منطقه شوید.

مسافت:155 کیلومتر

مدت: 2 تا 4 روز

سطح دوچرخه سواری: آسان

جهت شهر میسور تا اوتی به وسیله پارک ملی باندی پور، احساس فوران آدرنالین

جهتهای هموار و مسطح در اطراف شهر میسور شما را به جنگل های سرسبز و انبوه پارک ملی باندی پور می برد. قسمت هیجان انگیز ماجرا این است که در زمانی که که در حال رکاب زدن هستید ممکنه حیواناتی مثل ببر یا دیگر جانوران وحشی را ببینید. گاهی در جهت به جاده های باریکی برمی خورید که گذر از آن ها شما را با چالش های زیادی روبرو می نماید و در نهایت هم به ایستگاه تپه وسوسه انگیز اوتی می رسید. این جهت با گل ها و حیوانات خطرناک یکی از هیجان انگیز ترین جهتهای دوچرخه سواری در هند است. جاذبه هایی مثل باغ گیاهشناسی اوتی، پارک آهو، باغ رود و راه آهن کوهستانی اوتی ای جهت را خاص تر و هیجان انگیز تر نموده است.

مسافت:126 کیلومتر

مدت: 2 تا 3 روز

سطح دوچرخه سواری: چالش برانگیز

جهت شهر مانگلور تا گوا، ترکیب چرخ و آب!

این جهت یکی از آرامش بخش ترین جهتهای دوچرخه سواری در این فهرست است و در طول گذر از آن رفتارهای متفاوتی از طبیعت را شاهد هستید. جاده NH17 اصلی ترین بزرگراهی است که مستقیما گوا را به منگلور وصل می نماید و در این جهت به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ به سواحل تمیز و بکر، عبادتگاه ها، آبشارها و پارک های ملی مجذوب کننده برمی خورید. از چشم اندازهایی متنوع می گذرید و در جهت به شهرهایی مثل کایوپ، اودوپی، کاروار و … می رسید. جهت منگلور به گوا حدود 382 کیلومتر است، می توانید در ساحل ماروانته مدتی استراحت کنید و از چشم اندازهای آرام دریای عربی لذت ببرید.

مسافت:382 کیلومتر

مدت: 8 تا 10 روز

سطح دوچرخه سواری: میانه

منبع: tourmyindia.com

منبع: الی گشت

به "برترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای دوچرخه سواری در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید