دلیل حادثه مترو هنوز قطعی نیست؛ کمبودهای مترو زمینه ساز وقوع حادثه

به گزارش مجله تصویری، تهران (پانا) - شهردار تهران درباره علت وقوع حادثه مترو گفت همه صحبت هایی که تا الان می گردد حدس است و هیچ علت واضحی که بتوان نتیجه قطعی را اظهار داشت وجود ندارد. چرا که این گونه سوانح از شرایط پیچیده ای برخودار است. دلایل باید به کمیسیون سوانح برود و با چک کردن کل اطلاعات قبل و حین حادثه و نتیجه معلوم می گردد.

دلیل حادثه مترو هنوز قطعی نیست؛ کمبودهای مترو زمینه ساز وقوع حادثه

علیرضا زاکانی شهرداری تهران در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره حادثه صبح امروز مترو خط 5 گفت: به لطف الهی بخش عمده مصدومین به صورت سرپایی ترخیص شدند و 11 نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند. 9 نفراز مصدومین به زودی ترخیص خواهند شد و دو نفر احتیاج به آنالیز ویژه دارند و در حال رسیدگی به شرایط آنها هستیم و انشالله به زودی مشخص تکلیف شوند.

او درباره تعهد شهرداری در پرداخت هزینه درمانی مصدومین گفت: بیمه هستند و محدودیتی وجود ندارد. خدا را شاکریم که حادثه جانی نداشتیم. بخش زیادی از مصدومین به دلیل خروج از واگن ها و شرایط اضطرار دچار مصدومیت شده بودند و عدد مصدومینی که در داخل واگن مصدوم شده بودند حدود 6 نفر بود.

شهردار تهران درباره فعالیت مجدد خط 5 گفت: خط 5 الان فعال هست و فعالیت عادی از گلشهر تا وردآورد انجام می گردد. همکاران من از ساعت 7:10 دقیقه که این اتفاق رخ داد مشغول فعالیت هستند و امیدواریم بتوانیم شرایط را برای برگشت مسافران به کرج به جهت عادی برگردانیم.

زاکانی تاکید نمود: هر اتفاقی رخ دهد به وسیله ارائه خدمات به وسیله اتوبوسرانی خللی برای انتقال مسافران پیش نخواهد آمد.

شهردار تهران درباره دلیل وقوع حادثه گفت: همه صحبت هایی که تا الان می گردد برآورد است و هیچ دلیل واضحی که بتوان نتیجه قطعی را اظهار داشت وجود ندارد. چرا که این گونه سوانح از شرایط پیچیده ای برخودار است. دلایل باید به کمیسیون سوانح برود و با چک کردن کل اطلاعات قبل و حین حادثه و نتیجه معلوم می گردد.

او با تاکید بر اینکه هرچه تا الان گفته شده برآورد است گفت: اما چیزی که زمینه ساز حوادث است فقر و عقب افتادگی مشخصی است که ناظر به تجهیز ناوگان، اورهال و به روز رسانی ناوگان و کمبودها است و امیدواریم با کار جدی که دارد صورت می گیرد بتوانیم جبران کنیم.

بعلاوه مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: شهروندان تهرانی که قصد عزیمت از تهران به سمت ایستگاه صادقیه را دارند، بار ترافیکی را سبک نمایند و در فواصل زمانی مختلف تردد نمایند.

مهدی شایسته اصل، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره آخرین جزئیات حادثه خط 5 مترو تهران گفت: همکاران من از ابتدای صبح آنالیز ها را شروع کردند و یاری کردند مصدومین منتقل شوند.

او ادامه داد: الان در کوشش هستند واگن های به جای مانده را از خط خارج نمایند تا بتوانیم خط شمالی را برای بعد از ظهر آماده کنیم. امیدواریم برای ساعت پیک که از ایستگاه صادقیه به گلشهر مسافران تردد می نمایند این اتفاق رخ دهد. اما شهردار تهران جهتهای جایگزین نیز پیش بینی کردند و دستور دادند شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی با ما هماهنگ شوند و هماهنگی ها انجام گردد و بار تردد را سبک کنیم.

شایسته اصل از شهروندان تهرانی که قصد عزیمت از تهران به سمت ایستگاه صادقیه را دارند درخواست کرد بار ترافیکی را سبک نمایند و در فواصل زمانی مختلف تردد نمایند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو درباره بیمه مصدومین حادثه و هزینه های درمان گفت: تمهیدات مترویی به وسیله شرکت بهره برداری مترو از قبل پیش بینی شده بود. شهردار تهران دستور دادند کلیه مسائل به وسیله شرکت شهر سالم دنبال گردد تا شرکت بهره برداری مترو به مسائل اصلی برسد.

او درباره نتیجه جلسه ای که با شهردار تهران برگزار گردید گفت: شهردار تهران شرایط مصدومین را پرسیدند و گفتند یاری کنیم حال آن ها هرچه سریعتر بهبود یابد. بعلاوه از ما خواستند کوشش کنیم هرچه سریعتر خط را به ویژه خط شمالی را برای بعدازظهر آزاد کنیم. اما راه های موازی هم پیش بینی شده و تعداد 130 دستگاه اتوبوس و تعدادی اتوبوس تندرو نیز اضافه نموده است. مردم اگر بتوانند زمان را مدیریت نمایند و به پیک تردد نرسند انشالله بتوانیم امروز را بگذارنیم.

شایسته اصل در واکنش به اینکه آیا امروز بعد از ظهر خط راه می افتد گفت: با همه روش های ممکن همکاران ما سعی می نمایند خط را تا بعد از ظهر آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "دلیل حادثه مترو هنوز قطعی نیست؛ کمبودهای مترو زمینه ساز وقوع حادثه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل حادثه مترو هنوز قطعی نیست؛ کمبودهای مترو زمینه ساز وقوع حادثه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید