رستمی: شاید مجبور شوم ورزش را کنار بگذارم، فدراسیون وزنه برداری هزینه خوراک ورزشکاران را ندارد

به گزارش مجله تصویری، خبرنگاران ورزشی: دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک ریو گفت: خود فدراسیون هزینه خرد خوراک ورزشکاران هم ندارد و آنها از این بی توجهی به رنج آمده اند.

رستمی: شاید مجبور شوم ورزش را کنار بگذارم، فدراسیون وزنه برداری هزینه خوراک ورزشکاران را ندارد

کیانوش رستمی، عضو تیم ملی وزنه برداریایران است. او پیروز به کسب نشان طلای مسابقات المپیک ریو 2016 و عنوان نایب قهرمانی مسابقات المپیک لندن 2012 شده و بعلاوه عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی جهان 2011 و 2014 وزنه برداریرا در کارنامه دارد. او در شرایطی که یکی از شانس های مُسلم کسب مدال طلای المپیک ریو بود اما مسئولان فدراسیون وزنه برداری در اقدامی عجیب با بعضی اتفاقات مانع از این شدند تا او به توکیو برود و سومین مدال المپیکی خودش را در وزنه برداری به دست بیاورد.

کیانوش رستمی در گفت وگو با مجله تصویری ورزشی، در مورد شرایط تمرینی خودش گفت: فعلأ که مشغول تمریناتم هستم در کرمانشاه، البته اگر آن هم بگذارند. نمی خواهند من سومین مدال المپیکی خودم را بگیرم. وقتی کوشش می کنم اما نمی گذارند به مسابقه بروم چه لذتی دارد تنها علت آن هم این است دوستان زیرا سلیقه ای عمل می نمایند. من تمریناتم را دنبال می کنم؛ اما با این وجود هدف اصلی من جدای عملکرد خوب در لیگ، کسب برترین نتیجه در بازی های آسیایی است.

وی اضافه کرد: واقعأ دل دماغی برای تمرین کردن ندارم و در این ماجرا من فدراسیون را تقصیر کار نمی بینم زیرا در این اتفاقات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به عنوان دو رکن اصلی ورزش کشور تقصیر کار هستند که روی عملکرد فدراسیون وزنه برداری نظارت و تمرکزی ندارند و همین باعث شده علی مرادی هر طور دلش می خواهد کار را پیش ببرد. من به تنهایی تمرین می کنم و اگر هم برادرم کنارم بود به اصرار فدراسیون بود و گرنه من مسئله ای از لحاظ تنهایی تمرین کردن ندارم.

دارنده مدال طلای المپیک ریو ادامه داد: متاسفانه تنها موقع گرفتن تست دوپینگ است که رییس فدراسیون سراغی از من می گیرد. من در وزن 96 کیلوگرم در ابتدا در این وزن خیلی جا نیفتاده بودم اما بازهم توانستم بالای مجموع 400 کیلوگرم را به ثبت برسانم اما بازم در کمال تعجب اینطور گفتند چیزی نشده تا به نوعی خودشان را پشت این اتفاق قایم نمایند. در مسابقات جهانی و المپیک خیلی کمتر از این وزنه ثبت شد اما باز آقایان نمی خواستند تا من به المپیک بروم.

رستمی اضافه کرد: می خواهند من را حذف نمایند چون کردزبان هستم. من یک مدال می خواستم تا به سومین مدال المپیکی خودم برسم اما آقایان تمام کوشش خودشان را کردند به المپیک نروم. کاری کردند امتیاز مسابقات سوییس برایم محاسبه نگردد و گرنه خیلی اذیت شدم تا در آنجا وزنه بگیرم و امتیاز برایم محسوب گردد. آنوقت آقایان کوتاهی این موضوع را به من ربط دادند در شرایطی که همگان خبر دارند با چه سختی به سوییس رفتم. رییس فدراسیون در هنگام گرفتن تست دوپینگ تنها با من تماس می گیرد و گرنه در سایر مواقع می ترسد جواب تلفن من را بدهد. تا الان حتی یک ریال هم از فدراسیون حقوقی دریافت نکرده ام.

قهرمان سال 2014 جهانی آلماتی درباره سطح کمی کیفی لیگ وزنه برداری هم گفت: کیفیت لیگ بد نیست هر چند که مشکل اصلی این است که فدراسیون رکوردهای من را دست کاری می نماید و الکی در هنگام اینکه وزنه را می خواهم قیچی بزنم بوق می زنند تا با این طریق تمرکز من را بهم بزنند. تعیین است دیگر که این اتفاق از قبل برنامه ریزی شده است و گرنه در هیچ کجای جهان سابقه ندارد چنین اتفاقی رخ بدهد. تنها و تنها برای من است چنین اشتباهی صورت می پذیرد. برند وزنه برداری ایران من هستم اما تنها علت اینکه در فدراسیون اسپانسر نمی آید این است که فدراسیون یک دست نیست.

قهرمان المپیک ریو با اشاره به اینکه فدراسیون شرایط اقتصادی خوبی ندارد، بیان نمود: فدراسیون همش دارد ناله می نماید از بی پولی تا الان یک ریال در این یک ساله از فدراسیون پولی نگرفته ام. مگر پول مکمل من را دکتر می آید از جیب خودش تقبل کند؟ چه رسیدگی آیا هزینه تمرین، اردوها و هزینه سفرم را کسی دیگر پرداخت می نماید؟ خود فدراسیون هزینه خرد خوراک ورزشکاران هم ندارد و آنها از این بی توجهی به رنج آمده اند.

قهرمان سال 2011 جهانی پاریس با اشاره به اینکه حال خوشی برای تمرین کردن ندارد، گفت: در این مدت اصلأ تمرینات سنگین نداشته ام زیرا حال روزم چندان مساعد نیست و شاید مجبور شوم ورزش را کنار بگذارم. قهرمان شدیم اما چه فایده ای داشت باید بگویم تنها خودمان را سرکار گذاشتیم. من تمرین می کنم اما چه فایده دم مسابقه شخص دیگری اعزام می گردد. زمانی حضور در وزنه برداری اهمیت داشت اما الان دیگر تنها به عشق مردم است در ورزش هستم. تنها به عشق مردم است و کوشش می کنم به پیروزیت و مدال برسم.

منبع: رکنا

به "رستمی: شاید مجبور شوم ورزش را کنار بگذارم، فدراسیون وزنه برداری هزینه خوراک ورزشکاران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستمی: شاید مجبور شوم ورزش را کنار بگذارم، فدراسیون وزنه برداری هزینه خوراک ورزشکاران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید