برگزاری نمایشگاه لوور در تهران به مدت 4 ماه

به گزارش مجله تصویری، آثاری از موزه لوور برای نخستین بار در تهران به نمایش درمی آید.

برگزاری نمایشگاه لوور در تهران به مدت 4 ماه

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور گفت:

برای اولین بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور تحت عنوان لوور در تهران برپا می گردد. این نمایشگاه براساس تفاهم نامه منعقدشده میان معاونت میراث فرهنگی (موزه ملی ایران) و موزه لوور در اسفندماه سال گذشته برپا می گردد.

او اضافه نمود که در این نمایشگاه آثاری بسیار با ارزش از موزه لوور مربوط به تمدن های مصر، یونان، رم باستان و آثاری از هنر کشور فرانسه در محل موزه ملی ایران به مدت 4 ماه به نمایش درمی آید.

کارگر بعلاوه با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه آثار موزه لوور برای اولین بار به ایران امانت داده می گردد گفت که این موضوع حاکی از اعتماد بین دو طرف و بعلاوه رشد سطح موزه داری دو کشور ایران و فرانسه است.

او با دعوت از همه علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه تأکید کرد:

نمایش این آثار، جدا از اینکه یاری می نماید تا آگاهی و دانش مردم کشورمان از حوزه تمدن های مختلف افزایش پیدا کند، نشان از قابلیت فرهنگی کشورمان و بعلاوه دلیلی بر ثبات و امنیت کشور ماست و این اتفاق بعلاوه نشان از جهشی جدی در راستا موزه داری کشور است.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور در سرانجام گفت که کشورهایی همانند ارمنستان و کره جنوبی نیز در امسال نمایشگاه هایی در ایران برگزار خواهند کرد و کشور مکزیک هم پیشنهاد نموده است که نمایشگاهی از آثار تمدن خود در ایران برگزار کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "برگزاری نمایشگاه لوور در تهران به مدت 4 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه لوور در تهران به مدت 4 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید