همه چیز در خصوص رم

به گزارش مجله تصویری، پیشینه

پیدایش این شهر به پیش از میلاد مسیح برمی گردد. اولین نام شهر، رومولوس (نام پادشاه رم)بوده است. ریشه نام کنونی این شهر واژه ای به معنای نیرو و قدرت است. این کشور در سال 1870، پایتخت ایتالیا نام گرفت. تا قبل از این تاریخ، فلورانس پایتخت این کشور بود. پیشینه تاریخی غنی، یکی از امتیازات عظیم رم محسوب می گردد. بنای کولسئوم که تماشاخانه ای مربوط به قرن اول میلادی می باشد، سالانه 5میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد. این بنا به عنوان نماد شهر رم نیز شناخته می گردد.

همه چیز در خصوص رم

آب وهوا

رم آب وهوایی مدیترانه ای دارد. تابستان های رم گرم و خشک بوده و زمستان هایی نسبتا معتدل و مرطوب دارد. میانگین دمای سالانه رم 20 درجه سلسیوس روزانه و 10 درجه سلسیوس در شب ها می باشد. دما در زمستان های رم برابر با پاییز در بیشتر جاهای ایران است. میانگین روزانه دما در زمستان برای روز 12 درجه و برای شب 2 درجه است. بارش برف اتفاقی کمیاب در رم است. میانگین رطوبت هوا در رم به صورت سالانه 75 درصد بوده و بالاترین حد آن 77 درصد می باشد.

جاذبه های گردشگری

اگر جهانگرد باشید، جاذبه های زیادی در رم انتظار شما را می کشد. رومن فروم (انجمن رومن) در قرن هفتم زمینی مرداب مانند و گورستان بود، در طول زمان تبدیل به محلی برای گردهمایی اهالی شد. از این بنا که در گذشته شکوه خاصی داشت، خرابه هایی به جا مانده است. این خرابه ها شامل طاق سپتیموس، مجلس سنا، معبد ساترن و طاق تیتوس می شوند. مقبره ژولیوس سزار نیز در این بنا واقع شده است.

دیگر بنای دیدنی و شاخص رم فواره تروی است. این بنا در واقع مجموعه ای از مجسمه های اساطیری و یک برکه می باشد. رسمی جالب وجود دارد که سکه ای در آب می اندازند تا دوباره به رم بازگردند. به طورمیانگین روزانه 3هزار یورو در آب ریخته می گردد. این بنا در سال 2015 بازسازی شده و شکوه و درخشش جدی به خود گرفته است.

معروف ترین کلیسای رم، کلیسای سن پیتر می باشد. کلیسایی که در قرن 3 میلادی به دستور امپراطور وقت ساخته شده است. ساختمان این کلیسا در قرن 15 توسط پاپ پنجم و ژولیوس دوم بازسازی شد. طراحی داخلی این کلیسا به نوعی شاهکار معماری بوده و درون این کلیسا سه اثر هنری تاریخی، یعنی مجسمه پیتا از میکل آنژ، گنبد سن پیتر و بالکادینو قرار گرفته اند.

دیگر جاذبه های شاخص رم عبارتند از کولوسئوم، گالری بورگز، موزه های واتیکان، گوردخمه ها و خیابان باستانی آپیا، حمام های کاراکلا و موزه های کاپیتولین. برای گردشگری در رم دستتان باز خواهد بود. فقط باید مراقب جیب برها در این مکان ها باشید.

اشتغال و هزینه های زندگی

برای مهاجرت به رم ضروری است تا از قبل کار خود را یافته باشید. رم اقتصاد نسبتا خوبی دارد اما شرایط اشتغال آن ایده آل نیست. این شهر همچنین در لیست بهترین شهر های ایتالیا برای زندگی مقام بسیار نازلی دارد. قبل از انتخاب رم ضروری است مطالعه و تحقیق دقیقی داشته باشید. ما در مطلبی دیگر با نام هزینه های زندگی در ایتالیا به این موضوع پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین شهر ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

راه های مهاجرت به ایتالیا

منبع: اینترنت

به "همه چیز در خصوص رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید