خبرنگاران افزایش تهدیدها؛ بهانه جدید ماندن نظامیان آلمانی در افغانستان

به گزارش مجله تصویری، تهران- خبرنگاران- وزیر دفاع آلمان در توجیه تصمیم این کشور برای ادامه ماموریت نظامیانش در افغانستان، از احتمال افزایش تهدیدهای امنیتی در این کشور سخن گفت.

خبرنگاران افزایش تهدیدها؛ بهانه جدید ماندن نظامیان آلمانی در افغانستان

به گزارش مجله تصویری، آنه گرت کرامپ کارن باوئر توضیح داد، افغانستان شاهد تهدیدهای احتمالی بیشتری از سوی گروه های شبه نظامی خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) به نقل از وزیر دفاع آلمان نوشت: با توجه به شرایط نامشخص افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو، این شرایط می تواند زمینه را برای افزایش حملات گروه طالبان مهیا کند.

وی که پیش از رایزنی با وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در مورد افغانستان سخن می گفت تاکید نمود فرایند صلح داخلی افغانستان هنوز به گونه ای تکمیل نشده که نیروهای ناتو بتوانند کشور را ترک نمایند.

وزیران دفاع ناتو روز پنجشنبه در کنفرانس ویدیویی 2 روزه در مورد مهمترین مسائل پیش روی این پیمان از جمله تحولات افغانستان و عراق گفت وگو خواهند کرد. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به طالبان قول داده که تا آخر آوریل (اواسط اردیبهشت) همه نیروهای خارجی را از افغانستان بیرون بکشد. اما از نظر ناتو شبه نظامیان هنوز شرایط توافق شده را برآورده نکرده اند.

این در حالی است که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن هنوز آنالیز خود را در این مورد انجام نداده است از این رو کرامپ کارن باوئر نیز مانند شمار دیگری از همتایان خود پیش بینی می نماید که وزیران دفاع ناتو در این نشست نتوانند تصمیم قاطعی در این زمینه بگیرند.

از زمان به اتمام رسیدن مأموریت نظامی ناتو در انتها سال 2014، ناتو همچنان به بهانه پشتیبانی و آموزش نیروهای امنیتی در افغانستان مانده است. در این چارچوب ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان مشاوره و آموزش ارائه می دهد که در حال حاضر 9600 سرباز را شامل می گردد. آلمان نیز به همین دلیل مسئولیت مشابهی را در شمال افغانستان بر عهده دارد. آلمان با حدود 1100 نظامی مستقر، پس از ایالات متحده دومین گروه عظیم نظامیان را در افغانستان دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش تهدیدها؛ بهانه جدید ماندن نظامیان آلمانی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش تهدیدها؛ بهانه جدید ماندن نظامیان آلمانی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید