تهران، میزبان کمیته فنی گردشگری ایران و ترکیه در سال 2017 می گردد

به گزارش مجله تصویری، ایران میزبان کمیته مشترک فنی گردشگری ایران و ترکیه در سال 2017 است.

تهران، میزبان کمیته فنی گردشگری ایران و ترکیه در سال 2017 می گردد

در بیست و پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی، تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که از 19 تا 21 فروردین در آنکارا برگزار گردید، تصویب شد تا کمیته مشترک فنی گردشگری در سال 2017 در ایران برگزار گردد.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران که یکی از شرکت نمایندگان اجلاس مشترک مالی ایران و ترکیه بود، با اعلام این خبر گفت:

در این اجلاس تاکید شد که کمیته مشترک فنی گردشگری در سال 2016 در ترکیه و در سال 2017 در ایران برگزار گردد و بر این اساس، مشوق های سرمایه گذاری در بخش گردشگری برای هر دو طرف ایجاد شد.

وی ادامه داد که کمیسیون مشترک فنی گردشگری قرار است تا بحث رسیدگی به مسائل و مواردی که در حوزه توسعه بخش گردشگری و بهره گیری از توان های متقابل وجود دارد به عهده گیرد و بین ورود و خروج و نحوه عمل متعادل سازی ایجاد کند.

به گفته وی، کمیته مشترک فنی گردشگری قرار است راهبردها را برای دو کشور ایران و ترکیه معین کند.

او گفت که سال جاری در بحث های گردشگری در ستاد تسهیل خدمات سفر تاکید شد تا آمارهای هر بخش درباره ورود و خروج گردشگران به وسیله همان بخش ها اعلام گردد، بنابراین آمار تردد گردشگران به تهران باید به وسیله راهور اعلام شوند.

به گفته وی، این اداره کل فقط می تواند آمار بازدید از مراکز اقامتی و تعداد اسکان ها در هتل ، کمپ و چادرها را در تهران اعلام کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران بعلاوه درباره پروژه گردشگری دهکده سیب که در 90 کیلومتری شمال شرقی شهر تهران واقع شده و براساس منظره طرح خود، هم راستای تفریحگاه های سالم جهانی قدم برمی دارد، شرح داد که در نقاطی مانند سلمان، امین آباد، فیروزکوه و دماوند پروژه منطقه ها گردشگری در سال 88 به وسیله هیات وزیران به تصویب رسید و با صدور مجوز موافقت اصولی، چند مرحله در این زمینه طی شد، که البته بحث فضاسازی در ارتفاع بالا، ایجاد تله کابین و رستوران و کاشت چندهزار اصله درخت سیب در ارتفاعات پایین و بعلاوه گودبرداری دریاچه انجام شد. در بخشی نیز ساختار جاده کشی انجام شد و یکسری زیرساخت ها در دستور کار نهاده شد.

او در ادامه با بیان این که استان تهران 30 منطقه نمونه گردشگری تصویب شده دارد که تا به امروز سه منطقه راه اندازی شده و وسعت آنها 300 هکتار است ، اضافه کرد:

در پروژه های روستاهای هدف گردشگری نیز زمین قابل ساخت و ساز داریم، اما بعضا کمتر به آنها توجه می گردد . معتقدم دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان باید برای بهتر شناخته شدن روستاهای هدف گردشگری یاری نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "تهران، میزبان کمیته فنی گردشگری ایران و ترکیه در سال 2017 می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران، میزبان کمیته فنی گردشگری ایران و ترکیه در سال 2017 می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید