تدابیر حمایتی دولت در انتظار تاکسی های اینترنتی، کدامیک از تاکسی ها مشمول بسته حمایتی دولت می شوند؟

به گزارش مجله تصویری، جمالی نژاد درباره بسته حمایتی دولتی برای تاکسیرانان و آخرین شرایط سهمیه بنزین آژانس ها، سرویس مدارس و وانت بار ها توضیحاتی داد.

تدابیر حمایتی دولت در انتظار تاکسی های اینترنتی، کدامیک از تاکسی ها مشمول بسته حمایتی دولت می شوند؟

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگار ، در تشریح تدابیر اتخاذ شده دولت برای حمایت از سامانه های حمل و نقل عمومی درون شهری در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت (سهمیه بندی بنزین) گفت: با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، سهمیه مناسب برای تمام ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بنزین سوز با نرخ دولتی در نظر گرفته شده است.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با اشاره به سهمیه ماهانه 400 لیتری تاکسی های تک سوز و 200 لیتری تاکسی های دوگانه سوز اضافه نمود: تدابیر حمایتی در مورد آژانس ها و سرویس مدارس در حال پیگیری است و در هفته جاری اعلام می شود و در مورد تاکسی های بین شهری باید تاکید کنم که با نمایندگان ان ها جلسه ای خواهیم داشت و سهمیه سوخت آن ها نیز تعیین و تکلیف می شود.

جمالی نژاد در توضیح سهمیه تاکسی های اینترنتی گفت: تاکسی های اینترنتی با پیمایش بالای 200 کیلومتر در ماه، از تدابیر حمایتی در بخش حمل و نقل عمومی بهره مند می شوند.

او ادامه داد: میزان پیمایش سفر تاکسی های اینترنتی تجمیع و در ابتدای ماه بعد، مابه التفاوت قیمت سوخت به نرخ 1500 تومان محاسبه و به کارت بانکی رانندگان واریز می شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در تشریح سهمیه سوخت وانت بار ها گفت: سهمیه وانت بار های کم مصرف بنزینی 200 لیتر، سهمیه وانت بار های دوگانه سوز60 لیتر، سهمیه وانت بار های پرمصرف بنزینی 300 لیتر و سهمیه وانت بار های دوگانه سوز 120 لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: افزایش نرخ سوخت شامل گاز CNG نشده و این سوخت در جایگاه به قیمت سابق به رانندگان وسایل نقلیه گاز سوز عرضه می شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با اشاره به راه اندازی کارگروه تخصصی برای ساماندعی و پایش ناوگان حمل و نقل عمومی در وزارت کشور گفت: ستاد پایش حمل و نقل شهری در وزارت کشور و متناظر آن در استانداری ها جهت نظارت بر حوزه حمل ونقل شهری و پاسخگویی به پرسش ها و سوالات و تشکیل شده است.

جمالی نژاد اضافه نمود: برنامه ریزی لازم برای تعیین سهمیه حمایتی بنزین با رویکرد تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری اجرا شده است و تصمیم گیری های آینده از طریق کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت، کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام و اعلام خواهد شد.

او با تاکید بر این نکته که تا اطلاع ثانونی هیچ گونه افزایش کرایه برای ناوگان بار و مسافر نخواهیم داشت، گفت: بسته های پیشنهادی برای معیشت رانندگان، در مرحله تدوین برای پیشنهاد به دولت است.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور ادامه داد: نظر به هماهنگی های اجرا شده با شهرداری ها و استانداریها، ناوگان حمل و نقل عمومی شهری (مترو، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) آماده خدمت رسانی با تمام ظرفیت خود به شهروندان است و برای تسهیل سفر درون شهری شهروندان سرفاصله زمانی اعزام اتوبوس ها و قطار ها کاهش می یابد.

جمالی نژاد تاکید کرد: واحد های نظارتی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی به طور مستمر در سطح شهر ها حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تدابیر حمایتی دولت در انتظار تاکسی های اینترنتی، کدامیک از تاکسی ها مشمول بسته حمایتی دولت می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر حمایتی دولت در انتظار تاکسی های اینترنتی، کدامیک از تاکسی ها مشمول بسته حمایتی دولت می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید