افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران

به گزارش مجله تصویری، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: مقدار ورود گردشگران آمریکایی به ایران در سال 94 نسبت به سال گذشته آن 50 درصد رشد داشته است.

مسعود سلطانی فر عصر روز سه شنبه درحاشیه جلسه شورای اداری گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: به رقم تصویب برنامه لغو ویزا، مقدار ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش یافته است.

افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران

وی اظهارداشت : از 38 کشور که آمریکا با تصویب برنامه لغو ویزا در زمینه ورود جهانگردان این کشورها به ایران مانع ایجاد نموده بود، جهانگردی31 کشور از میان این کشورها به کشورمان افزایش داشته است.

وی بیان داشت: درسال گذشته میلادی یک میلیارد و200میلیون نفر جهانگردخارجی از کشور های مختلف تماشا کردند که عایدی حاصل از جهانگردی یک هزارو 500میلیارد دلار بوده است.

سلطانی فر با بیان اینکه براساس آمار درسال 93 پنج میلیون جهانگرد وارد کشور شدند که براین اساس یک ونیم میلیارد دلار عایدی نصیب ایران شده است گفت: تعداد سفر جهانگردان خارجی به ایران در مقایسه با جهان کمتر از نیم درصد است و عایدی کشور از این محل نیز به حدود نیم درصد می رسد.

سلطانی فر اضافه نمود: ایران از نظر توانمندی در حوزه جهانگردی در ردیف 20کشور اول جهان قرار گرفته است و سهم ایران از تعداد جهانگرد و عایدی حاصل از آن باید به حدود سه درصد عایدی جهانی برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی یادآورشد:ایران تا 10 سال آینده براساس برنامه منظره توسعه کشور باید میزبان 20میلیون جهانگرد و دارای عایدی30میلیارد دلاری باشد که این رقم معادل عایدی های نفتی کشورمان است.

سلطانی فر اضافه نمود: براساس آمار اعلامی سازمان جهانی جهانگردی تا سال 2020میلادی بر تعداد جهانگردان تاریخی وفرهنگی کشور افزوده می گردد و بر این اساس ایران مقصد جهانگردان بیشماری خواهد بود.

وی ادامه داد: دو و نیم میلیون نفر از جهانگردان خارجی کشور ما را جهانگردان مذهبی شامل می شوند و برای رونق جهانگردی در همه زمینه ها باید کوشش کنیم.

سلطانی فر تاکید نمود: استان سمنان از ظرفیت های مهمی در زمینه جهانگردی، طبیعت گردی و کویر نوردی برخوردار است و کویر های استان سمنان می تواند مقصد جهانگردان داخلی و خارجی باشد.

منبع: الی گشت

به "افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید